فراخوان| رساله‌های مقطع دکتری فوتونیک و مواد پیشرفته حمایت می‌شود

فراخوان| رساله‌های مقطع دکتری فوتونیک و مواد پیشرفته حمایت می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 69543
ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای حمایت از رساله‌های مقطع دکتری در حوزه « فوتونیک و مواد پیشرفته» فراخوانی را منتشر کرد.

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری «سلسله چالش‌های حل نیازهای فناورانه حوزه فوتونیک و مواد در صنایع کشور PAM Dissertation Challenge » با نگاه ویژه بر رساله‌های کاربردی مقطع دکتری، برگزار می‌شود. این فراخوان حوزه‌های بسیار متنوعی مانند فولاد، مس، زغال‌سنگ، محصولات نسوز، سرامیک، نفت و گاز و ده‌ها حوزه و صنعت دیگر را در برمی‌گیرد.

برای تحقق اهداف ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در امر پژوهش در سطوح تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی به رساله‌های در حال تعریف این فراخوان منتشر شده است. ارتقاء فناوري صنايع موجود و توسعه صنايع جديد دانش‌بنيان دیگر اهداف این رویداد را در برمی‌گیرد.

رفع نیاز صنایع مختلف

صنایع مختلف داخلی، چالش‌ها و نیازهای متفاوتی در زنجیره تأمین و ارزش دارند که از بین آن‌ها می‌توان به افزایش قیمت مواد اولیه و یا تجهیزات مورد نیاز به دلیل سیاست‌های خارجی و تحریمها، وابستگی به واردات و همچنین عدم توجه به بحث نوآوری، فناوری و پژوهش، اشاره کرد.

فرایند شناسایی و رفع نیازهای فناورانه و ایجاد ارزش افزوده در تمام مراحل مرتبط با صنایع تاثیرگذار داخلی، مستلزم توسعه فناوری و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها برای ارائه پاسخ‌های فناورانه است. این پاسخ‌ها می‌تواند در قالب رساله‌های کاربردی مقطع دکتری مطرح شود و در نهایت به ارائه یک محصول یا خدمات منتهی شود.

در همین راستا، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، «چالش حل نیازهای فناورانه حوزه فوتونیک و مواد در صنایع کشور با نگاه ویژه بر رساله‌های کاربردی مقطع دکتری» را برگزار می‌کند. این ستاد، ایجاد و تثبیت جایگاه فناوری و نوآوری در صنعت کشور و همچنین اجرای نتیجه‌بخش‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مدل برای رفع نیازهای فناورانه را در این چالش دنبال می‌کند که این امر مستلزم حضور و مشارکت صنایع مرتبط با هر مرحله چالش، به عنوان بهره‌بردار اصلی نتایج آن است.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی کشور و کمک به توانمندسازی دانشجویان مقطع دکتری در امر تحقیقات و پژوهش و ظرفیت‌سازی برای تبدیل شدن پژوهش‌های صورت گرفته در مراکز پژوهشی کشور به فناوری, از جمله اهداف پیشبینی شده برای این بسته حمایتی است.

این فراخوان صنایع و حوزه‌های متنوعی را در بر می‌گیرد  و مرحله اول آن به حوزه زغال سنگ اختصاص یافته است. با همکاری شرکت‌های زغال سنگ پرورده طبس، معادن زغال سنگ البرز شرقی و معادن زغال‌سنگ شرق، صنعت زغال‌سنگ کشور به عنوان موضوع اصلی مرحله اول، این فراخوان انتخاب شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به آدرس pam.isti.ir  مراجعه کنند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

اخبار مرتبط:

پایان پیام/33

 

۵ عامل شکست و موفقیت‌ شرکت‌های دانش بنیان

چگونگی موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان از نگاه رؤسای پارک‌های علم‌وفناوری

بررسي عوامل موثر بر رشد و موفقيت شركت هاي دانش بنيان

موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در گرو توجه صنایع بزرگ است

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم